Année
««   201520162017   »»

Mois
Janv. Févr. Mars Avril
Mai Juin Juill. Août
Sept. Oct. Nov. Déc.

Février 2016
Semaine
d l m m j v s
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5


19 février 2016
Voir les Séminaires

Ateliers et Conférences

Chaire Aisenstadt: Selim Esedoglu

CRM
4 janvier - 16 avril 2016

Site web : http://www.crm.umontreal.ca/act/theme/theme_2016_1_fr/aisenstadt16_f.php

haut de page


Séminaires

19 février 2016 - 11:00 - 12:00

Séminaire Géométrie et topologie/Geometry-Topology
PK-5115, 201 ave. Président-Kennedy, UQAM

Understanding the homology of homeomorphism groups of manifolds

Sander Kupers, Stanford University

Site web : http://www.cirget.uqam.ca/pages/activ/seminaires_fr.shtml#cirget

haut de page


19 février 2016 - 13:30 - 14:30

Séminaire Montreal Analysis Seminar
McGill, Burnside Hall, 805 Sherbrooke Str West, Room 920

Solyanik Estimates in Harmonic Analysis

Paul Hagelstein, Baylor

Site web : http://www.math.mcgill.ca/jakobson/analysish/seminar.html

haut de page


19 février 2016 - 13:30 - 14:30

Séminaire LACIM
201, av. du Président-Kennedy, LOCAL PK-4323, Montréal (Qc) H2X 3Y7

Keeping your distance is hard

Sylvie Heubach, California State University

Site web : http://www.lacim.uqam.ca

haut de page


19 février 2016 - 14:00 - 15:00

Séminaire Quantact
2920, Chemin de la tour, Montréal Pavillon André-Aisenstadt, Université de Montréal, AA-5340

A least-squares monte carlo approach to the calculation of capital requirements

Daniel Bauer, Georgia State University

Site web : http://www.quantact.uqam.ca/pages/seminaires

haut de page


19 février 2016 - 14:30 - 15:30

Séminaire MILA
Pav. André Aisenstadt, salle AA3195

Towards bridging the gap between deep learning and biology

Joshua Bengio, MILA

Site web : https://mila.umontreal.ca/cours/rendez-vous/

haut de page


19 février 2016 - 15:30 - 16:30

Séminaire Statistique
Room 1205, Burnside Hall, 805 Sherbrooke West

An introduction to statistical lattice models and observables

James McVittie, McGill University

Site web : http://http://www.math.mcgill.ca/node/5358

haut de page